یکی از معضلات مهم و نگران‌کنندۀ فرهنگی - اجتماعی کشور در دهه‌های اخیر پدیده «کتاب‌نخوانی» بوده است.

در بررسی ریشه‌های این معضل، بیشتر به عوامل فرهنگی و یا اقتصادی و مدیریتی توجه شده و عامل «تربیت» کمتر مدنظر قرار گرفته است. این درحالی است که «انس با کتاب» و «کتاب‌خوان شدن» در اساس ماهیتی «تربیتی» دارد. اثر حاضر می‌کوشد تا زمینه‌های تربیتیِ بحران «کتا‌ب‌نخوانی» و به‌ویژه نقش مدرسه و نظام آموزشی در شکل‌گیری و تداوم این بحران خانمان‌سوز را بررسی کند و به راهبردهای مناسب جهت کمک به خروج از این بحران اشاره نماید.

 

جهت ثبت سفارش کتاب به ایتا پیام دهید

آیدی ایتا دکترسپهر:DrHSepehr