| "کار تیمی و رفتار سازمانی در مراقبت شبانه روزی از کودکان"، کاوش نامه، شماره 7 و 8 ، مجله علوم انسانی دانشگاه یزد | [1] | 
| "سواد آموزی و كودكان پيش از دبستان"، مجموعه مقالات "كنگره علمی كودكان پيش دبستانی"، آبان 1378، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | [2] | 
| "كودكان و رفاه اجتماعی روستايی"، مجموعه مقالات سومين همايش "جايگاه روستا در فرآيند رفاه اجتماعی"، اسفند 1379، دفتر امور بهزيستی روستايی – سازمان بهزيستی كشور | [3] | 
| "مروری بر پژوهشهای انجام شده در ايران در زمينه مراقبت شبانه روزی از كودكان"، مجموعه مقالات اولين همايش علمی مراقبت شبانه روزی از كودكان، دانشگاه شهيد بهشتی، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی و يونيسف، تهران 1379 | [4] | 
| "خط تلفن امداد به عنوان ابزار حفاظت از حقوق كودكان در مراقبت شبانه روزی"، مجموعه مقالات اولين همايش علمی مراقبت شبانه روزی از كودكان، دانشگاه شهيد بهشتی، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی و يونيسف، تهران 1379 | [5] | 
|  "وضعيت و چالشهای موجود در رابطه با پذيرش و مراقبت از كودكان در خانواده های جايگزين"، در فصلنامه باروری و ناباروری،  سال دوم، شماره هشتم، پاييز 1380، صفحه 60-65 | [6] | 
| گزارش شركت در كارگاه منطقه ای يونيسف در كشور اردن با موضوع «آموزش فراگير: برنامه ريزی اهداف بلند مدت كشوری» ، فصلنامه رفاه اجتماعی، پاييز 1381 | [7] | 
| "سوادآموزی و ضرورت توجه به کودکان دو زبانه"، مجموعه مقالات برگزیده همایش آموزش و پرورش مشکلات و راه حل ها، سنندج 1383 | [8] | 
| "محله دوستدار کودک"، مجموعه مقالات همایش توسعه محله ای چشم انداز توسعه پایدار شهر تهران، اسفند 1383 | [9] | 
| "آموزش عالی و توسعه زمینه های رشد نهضت نرمافزاری"، مجموعه مقالات همایش آموزش عالی و توسعه پایدار، 1383 | [10] | 
| "یادگیری تعاون"، مجموعه مقالات کنفرانس تعاون، اشتغال و توسعه، دانشگاه یزد، 1384 | [11] | 
| "Reflecting on the Fuzzy Process of Self-Organised Learning" اولین کنگره مشترک سیستمهای فازی و سیستمهای هوشمند، شهریور 1386 | [12] | 
| Sepehr H & Fiske K, 1987 ‘Los ordenadores en nuestra escuela’ en Brencones I et al 1987 Integracion del Instrumentos Informaticos en las Distintas Areas del Curriculum, Universidad Autonoma de Madrid در كتاب مجموعه مقالات "سمپوزيوم بين المللی آموزش و رايانه" | [13] | 
| Sepehr H, 1989, ‘El ordenador y el Aprendizaje de Lecto-escritura’ en Disfunciones cerebrales de aprendizaje, Madrid: Instituto de Ciencias del Hombre در كتاب "اختلالات مغزی تاثيرگذار بر يادگيری" | [14] | 
| Sepehr H & Harris D, 1994, 'A review of the use of microcomputer, software by teachers supporting pupils, experiencing specific learning difficulties', in Wray D 1994, Literacy and Computers: Insight from Research, pp 62 – 70, United Kingdom Reading Association  در كتاب "سوادآموزی و رايانه: شناخت به دست آمده از پژوهش" | [15] | 
| Sepehr H, 1994, ‘An Inquiry into a Conversational Framework to Support Literacy in an EBD School’ in Littlefair A 1994 Literacy for Life, United Kingdom Reading Association در كتاب "سواد برای زندگی" | [16] | 
| Sepehr H & Harris D, 1995, ‘Teachers’ use of Software for Pupils with Specific Learning Difficulties’ in Journal of Computer Assisted Learning , 1995, 11, pp 64-71 | [17] | 
| Sepehr H, 1999, ‘Self-Organisation and Learning Difficulties in Residential Care: An Action Research Perspective’ in Barlow G (ed) 1999, Caring for the Individual in a Group setting: Individual Work and Service Design in Residential Care Glasgow: Center for Residential Child Care | [18] | 
| Sepehr H, 2000, ‘Inclusion and the multi-modal nature of children’s Learning’ in Ainscow M & Mittler P 2000 Including the Excluded: Proceedings of the 5th  International Special Education Congress University of Manchester | [19] |