سوابق پژوهشی طراحی و بكارگيری نرم افزار رايانه در كمك به كودكان با مشكلات ویژۀ يادگيری، مادريد، اسپانيا 1989- 1982 مجری طرح ملی پژوهشی "طراحی و بكارگيری ضوابط كار تيمی در مراقبت شبانه روزی از كودكان"، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی، تهران، 1380-1377 مجری طرح ملی پژوهشی "بررسی كيفيت خدمات ارائه شده در طرحهای كودكان خيابانی"، صندوق بين المللی كودكان (يونيسف) و وزارت كشور، 1381-1380 مجری طرح پژوهشی "طراحی آموزش مهارتهای یادگیری به دانشجویان دانشگاه یزد" دانشگاه یزد، 1386- 1384 مجری طرح پژوهشی "طراحی الگوی جامع رفاه و حمایت اجتماعی محله" ، پژوهشکده علوم بهزیستی و توانبخشی، 1385- 1387 مجری طرح تدوین "برنامه راهبردی مراقبت از کودکان بیسرپرست سازمان بهزیستی کشور" 1390 - 1392 استاد مشاور طرح گروه پژوهش دانشجويی "سنجش نگرش جامعه (معلمين منطقه 12تهران و – هيئت مديره هاي 12 صنف از اصناف تهران) نسبت به معلولين"، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1377 همكار طرح پژوهشی "هنجاريابی آزمون هوشي وكسلر"، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی، 1375- 1374 همكار طرح پژوهشی "نگرش جامعه نسبت به معلولين"، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1378 همكار و مشاور طرح پژوهشی "هنجاريابی آزمون ويژگيهای احترام به نفس در كودكان"، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1378 همكار طرح پژوهشی "بررسی نتايج پرستاری مبتنی بر جامعه در مراقبت شبانه روزی"، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی، 1382 مسئول پژوهش گروه روانشناسی بالينی دانشگاه علوم بهزیستی 1380 – 1374 مسئوليت مشاوره با دانشجويان كارشناسی ارشد دانشگاه (مجموعه گروه های آموزشی دانشگاه) در تدوين پيشنهاد پايان نامهها، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1375 -1374 عضويت در شورای پژوهشی گروه كاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1376 عضويت شورای تخصصی پژوهش دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی 1379 – 1378 عضويت گروه پژوهشی "روانشناسی و نيازهای ويژه" در پژوهشكده علوم بهزيستی وتوانبخشی 1382- 1380 عضویت شورای پژوهشی دفتر امور زنان و خانواده – استانداری یزد، 1385-1387 عضویت شورای پژوهشی سازمان ملی جوانان استان یزد، 1386 هدایت دهها پایاننامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه. زمینه های پژوهشی بومیسازی روانشناسی و علوم انسانی روانشناسی و علوم تربیتی اسلامی – ایرانی اصلاح نظام آموزشی کشور اصلاح نظام آموزش عالی یادگیری انسانها نظریّۀ «خودسازماندهی» در یادگیری انسان مشکلات و اختلالها در یادگیری، کمک به رفع مشکلات یادگیری یادگیری خواندن و مشکلات آن، کمک به رفع مشکلات خواندن سوادآموزی کودکان و کمک به رفع مشکلات در سوادآموزی برنامهریزی درسی و روشهای تدریس و بهبود آن در کشور اصلاح نظام رفاه اجتماعی حقوق و رفاه کودکان حقوق و رفاه کودکان با نیازهای ویژه حقوق و رفاه کودکان بیسرپرست الگوی اسلامی – ایرانی حمایت از کودکان بیسرپرست