| "تغييرات تاريخی در رويكرد نسبت به توانبخشی عقب ماندگان ذهنی"، اولين سمينار دانشجويی "يافته های جديد در توانبخشی و كاربرد آنها"، اسفند 1375، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | [1] | 
| "مطالعه خصلت چند وجهی فراگيری خواندن و رشد خودسازماندهی در كودكان"، ارائه شده در "نخستين كنگره انجمن روانشناسی ايران"، 1376، انجمن روانشناسی ايران | [2] | 
| "پرستار و توانبخشی اجتماعی" ، كنگره سراسری پرستاری توانبخشی، بهمن 1378، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | [3] | 
| "مقدمه ای بر حقوق اجتماعی معلولين" ارائه شده در كارگاه آموزشی  "حقوق افراد داراي معلوليت" دانشكده حقوق و علوم سياسی دانشگاه تهران – آبان 1379 | [4] | 
| "نهضت شامل سازی و رابطه آن با حقوق كودكان با نيازهای ويژه"، ارائه شده در همايش "حقوق كودكان معلول در ايران"، دی ماه 1379،  دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | [5] | 
| "نظارت همگانی و خودسازماندهی اجتماعی" در نخستين همايش تخصصی ناجا و نظارت همگانی، ارديبهشت 1382، تهران، دانشگاه تربيت مدرس | [6] | 
| "خط تلفن تماس مستقيم: آموزه های يك طرح اجرايی"  همايش بررسي پديده كودك آزاري، تهران، خرداد 1383، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | [7] | 
| Sepehr H, 1995, ‘Investigation into self-organisation and literacy learning by pupils with EBD’ in  The fourth International Special Education Congress, Birmingham, England` | [8] | 
| Sepehr H 2008 `Multi-modal process of self-organisation and literacy learning: cross-cultural case studies` in  Identities, Cultures and Literacies:  Proceedings of the UKLA 4th International Conference, Liverpool Hope University | [9] | 
| پذیرش مقاله در چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی جامعه محلی – بارسلون - 2012 | [10] |