احیاء گفتگوی علمی و کاربردی در موضوع رویکردها و روشهای سوادآموزی کودکان دغدغۀ مرکزی کتاب را تشکیل میدهد.
در این کتاب، رویکرد «رفتارگرایانه» و«حافظهمحور» در سوادآموزی به عنوان یکی از زمینههای اصلی ضعف کودکان و نوجوانان ایرانی در مهارت خواندن و استمرار بحران «کتابنخوانی» در جامعه معرفی میشود و اصلاح روشهای سوادآموزی و توجه به رویکرد «رشد زبان» و «مبتنی بر ادبیات»، برای مقابله با مشکلات یادشده توصیه میگردد.
ترجمه پیوست کتاب، با عنوان «زبان و سوادآموزی کودکان با نیازهای ویژه» نوشتۀ خانم سالی ام روگو با هدف شناخت بهتر و کاربردی رویکرد«مبتنی بر ادبیات»، متنی روان از مطالعات موردیِ سوادآموزی «کودکان با نیازهای ویژه» در مدرسه عادی را ارائه مینماید.
جهت ثبت سفارش کتاب به ایتا پیام دهید
آیدی ایتا دکترسپهر:DrHSepehr