نویسندگان، موضوع کتاب را «تعمق در جایگاه فراگیرنده در فرآیند یادگیری» معرفی مینمایند.
دکتر حمید سپهر، عضو هیئتعلمی «گروه علوم تربیتی و روانشناسی» دانشگاه یزد و دکتر رویا زمانی، عضو هیئت علمی «گروه زیستشناسی» همان دانشگاه میباشند، آنها با بیش از 30 سال تجربه آموزشی «که بیش از 20 سال آن در آموزش عالی بوده است».
این کتاب به بررسی جنبههایی از رویکردهای حاکم بر تربیت و آموزش کشور پرداخته و ضرورت توجه بیشتر به «جایگاه و نقش فراگیرنده» در سطوح مختلف تربیتی را گوشزد مینماید.
نویسندگان با مطالعه «جایگاه فراگیرنده در فرآیند یادگیری» از سه دیدگاه «تعلیم و تربیت اسلامی»، «زیست شناسی»، «مطالعات مغز» و «روانشناسی یادگیری» امیدوارند توانسته باشند به تقویت گفتگوی علمی و «مسئلهمحور» و همچنین فرآیند «بومیسازی» «به ویژه در حوزه علومانسانی»، یاری رسانند.
ترجمه پیوست که نمونهای از ادبیات «تعلیم و تربیت انتقادی» است. تجاربی از کاربرد رویکرد «انسانگرایانه» در محیطهای آموزشی غرب را با عنوان «یادگیری مدیریتشده توسط فراگیرنده» تقدیم خوانندگان مینماید.
این کتاب میتواند به عنوان منبع علمی، آموزشی و کمکآموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
جهت ثبت سفارش کتاب به ایتا پیام دهید
آیدی ایتا دکترسپهر:DrHSepehr