مقالات ژورنال

"کار تیمی و رفتار سازمانی در مراقبت شبانه روزی از کودکان"، کاوش نامه، شماره 7 و 8 ، مجله علوم انسانی دانشگاه یزد

[1]

"سواد آموزی و كودكان پيش از دبستان"، مجموعه مقالات "كنگره علمی كودكان پيش دبستانی"، آبان 1378، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی

[2]

"كودكان و رفاه اجتماعی روستايی"، مجموعه مقالات سومين همايش "جايگاه روستا در فرآيند رفاه اجتماعی"، اسفند 1379، دفتر امور بهزيستی روستايی  سازمان بهزيستی كشور

[3]

"مروری بر پژوهشهای انجام شده در ايران در زمينه مراقبت شبانه روزی از كودكان"، مجموعه مقالات اولين همايش علمی مراقبت شبانه روزی از كودكان، دانشگاه شهيد بهشتی، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی و يونيسف، تهران 1379

[4]

"خط تلفن امداد به عنوان ابزار حفاظت از حقوق كودكان در مراقبت شبانه روزی"، مجموعه مقالات اولين همايش علمی مراقبت شبانه روزی از كودكان، دانشگاه شهيد بهشتی، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی و يونيسف، تهران 1379

[5]

 "وضعيت و چالشهای موجود در رابطه با پذيرش و مراقبت از كودكان در خانواده های جايگزين"، در فصلنامه باروری و ناباروری،  سال دوم، شماره هشتم، پاييز 1380، صفحه 60-65

[6]

گزارش شركت در كارگاه منطقه ای يونيسف در كشور اردن با موضوع «آموزش فراگير: برنامه ريزی اهداف بلند مدت كشوری» ، فصلنامه رفاه اجتماعی، پاييز 1381

[7]

"سوادآموزی و ضرورت توجه به کودکان دو زبانه"، مجموعه مقالات برگزیده همایش آموزش و پرورش مشکلات و راه حل ها، سنندج 1383

[8]

"محله دوستدار کودک"، مجموعه مقالات همایش توسعه محله ای چشم انداز توسعه پایدار شهر تهران، اسفند 1383

[9]

"آموزش عالی و توسعه زمینه های رشد نهضت نرم‌افزاری"، مجموعه مقالات همایش آموزش عالی و توسعه پایدار، 1383

[10]

"یادگیری تعاون"، مجموعه مقالات کنفرانس تعاون، اشتغال و توسعه، دانشگاه یزد، 1384

[11]

"Reflecting on the Fuzzy Process of Self-Organised Learning"

اولین کنگره مشترک سیستمهای فازی و سیستمهای هوشمند، شهریور 1386

[12]

Sepehr H & Fiske K, 1987 ‘Los ordenadores en nuestra escuela’ en Brencones I et al 1987 Integracion del Instrumentos Informaticos en las Distintas Areas del Curriculum, Universidad Autonoma de Madrid

در كتاب مجموعه مقالات "سمپوزيوم بين المللی آموزش و رايانه"

[13]

Sepehr H, 1989, ‘El ordenador y el Aprendizaje de Lecto-escritura’ en Disfunciones cerebrales de aprendizaje, Madrid: Instituto de Ciencias del Hombre

در كتاب "اختلالات مغزی تاثيرگذار بر يادگيری"

[14]

Sepehr H & Harris D, 1994, 'A review of the use of microcomputer, software by teachers supporting pupils, experiencing specific learning difficulties', in Wray D 1994, Literacy and Computers: Insight from Research, pp 62 – 70, United Kingdom Reading Association 

در كتاب ‏"سوادآموزی و رايانه: شناخت به دست آمده از پژوهش"

[15]

Sepehr H, 1994, ‘An Inquiry into a Conversational Framework to Support Literacy in an EBD School’ in Littlefair A 1994 Literacy for Life, United Kingdom Reading Association

در كتاب "سواد برای زندگی"

[16]

Sepehr H & Harris D, 1995, ‘Teachers’ use of Software for Pupils with Specific Learning Difficulties’ in Journal of Computer Assisted Learning , 1995, 11, pp 64-71

[17]

Sepehr H, 1999, ‘Self-Organisation and Learning Difficulties in Residential Care: An Action Research Perspective’ in Barlow G (ed) 1999, Caring for the Individual in a Group setting: Individual Work and Service Design in Residential Care Glasgow: Center for Residential Child Care

[18]

Sepehr H, 2000, ‘Inclusion and the multi-modal nature of children’s Learning’ in Ainscow M & Mittler P 2000 Including the Excluded: Proceedings of the 5th  International Special Education Congress University of Manchester

[19]

مقاله در همایش‌ها

"تغييرات تاريخی در رويكرد نسبت به توانبخشی عقب ماندگان ذهنی"، اولين سمينار دانشجويی "يافته های جديد در توانبخشی و كاربرد آنها"، اسفند 1375، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی

[1]

"مطالعه خصلت چند وجهی فراگيری خواندن و رشد خودسازماندهی در كودكان"، ارائه شده در "نخستين كنگره انجمن روانشناسی ايران"، 1376، انجمن روانشناسی ايران

[2]

"پرستار و توانبخشی اجتماعی" ، كنگره سراسری پرستاری توانبخشی، بهمن 1378، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی

[3]

"مقدمه ای بر حقوق اجتماعی معلولين" ارائه شده در كارگاه آموزشی  "حقوق افراد داراي معلوليت" دانشكده حقوق و علوم سياسی دانشگاه تهران  آبان 1379

[4]

"نهضت شامل سازی و رابطه آن با حقوق كودكان با نيازهای ويژه"، ارائه شده در همايش "حقوق كودكان معلول در ايران"، دی ماه 1379،  دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی

[5]

"نظارت همگانی و خودسازماندهی اجتماعی" در نخستين همايش تخصصی ناجا و نظارت همگانی، ارديبهشت 1382، تهران، دانشگاه تربيت مدرس

[6]

"خط تلفن تماس مستقيم: آموزه‌های يك طرح اجرايی"  همايش بررسي پديده كودك آزاري، تهران، خرداد 1383، دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی

[7]

Sepehr H, 1995, ‘Investigation into self-organisation and literacy learning by pupils with EBD’ in  The fourth International Special Education Congress, Birmingham, England`

[8]

Sepehr H 2008 `Multi-modal process of self-organisation and literacy learning: cross-cultural case studies` in  Identities, Cultures and Literacies:  Proceedings of the UKLA 4th International Conference, Liverpool Hope University

[9]

پذیرش مقاله در چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی جامعه محلی – بارسلون - 2012

[10]